O projekcie
Dane projektu:
Tytuł projektu:
CUŚ dla Łaskiego
Wydatki ogółem
7 995 711,03
Wydatki kwalifikowalne
7 995 711,03
Dofinansowanie
7 565 446,99
Dofinansowanie UE
6 796 354,38
Data rozpoczęcia
2023-11-01
Data zakończenia
2026-12-31
Instytucja zawierająca umowę
Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi (IP.01.FELD)
Instytucja rozliczająca projekt
Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi (IP.01.FELD)
Data podpisania umowy
2024-04-25
Informacje szczegółowe:
Fundusz
Europejski Fundusz Społeczny +
Program
Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027
Priorytet
Fundusze europejskie dla zatrudnienia i integracji w Łódzkiem
Działanie
Usługi społeczne i zdrowotne
Opis projektu
Głównym celem projektu jest zwiększenie równego i szybkiego dostępu do dobrej jakości, trwałych i przystępnych cenowo usług społecznych poprzez rozwój lub utworzenie na terenie powiatu łaskiego:
- 5 miejsc świadczenia usług społecznych dla 105 osób (65K, 40M),
w formie:
- 2 klubów dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w tym klubu dla seniora dla 23 mieszkańców Gminy Wodzierady i klubu dla osób z niepełnosprawnościami dla 8 mieszkańców powiatu łaskiego,
- usług opiekuńczych dla 18 mieszkańców Gminy Wodzierady i 41 Gminy Sędziejowice,
- usług asystenckich i teleopieki dla 15 mieszkańców powiatu łaskiego
oraz w ramach wsparcia towarzyszącego:
- kontynuację działalności wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego,
- uruchomienie punktu konsultacyjnego dla mieszkańców powiatu łaskiego
i zorganizowanie teleopieki (dla 100 osób)
uczestników projektu
oraz organizację wydarzeń i spotkań integracyjnych dla mieszkańców Gminy Wodzierady i ich otoczenia.
Zwiększeniu dostępności do usług społecznych posłuży także podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadr na potrzeby świadczenia usług w społeczności lokalnej oraz zapewnienie dostępu do superwizji dla 3 pracowników GOPS w Wodzieradach.
Projekt spełnia zasady równościowe, tj. zasadę równości kobiet i mężczyzn oraz zasadę równości szans i niedyskryminacji. W ramach projektu wdrożone zostaną działania umożliwiające wszystkim osobom spełniającym kryteria formalne udziału w projekcie, które zakwalifikowały się do projektu na podstawie oceny będącej wynikiem procedury rekrutacyjnej, jak najbardziej pełne uczestnictwo w życiu społ. lokalnej. Nie będą brane pod uwagę kryteria takie, jak: płeć, rasa, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, wiek lub orientacja seksualna.
Rekrutacja oraz promocja projektu odbywać się będzie w sposób zapewniający dostępność dla osób z niepełnosprawnością, osób starszych i ich opiekunów faktycznych, poprzez formułowanie przekazu zgodnie z zasadami dostępności i prostego języka, opracowywanie dokumentów informacyjnych i rekrutacyjnych w dostępnym formacie, zapewnienie wsparcia asystenta podczas rozmowy rekrutacyjnej, zaplanowanie różnorodnych form i kanałów komunikacji, zaangażowanie otoczenia osób wymagających wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
W ramach projektu przestrzegana będzie na każdym jego etapie zasada równości kobiet i mężczyzn (zarówno w zakresie realizacji usług na rzecz odbiorców, jak i w zakresie zarządzania projektem). Przestrzegana będzie zasada takiej samej wartości społecznej, równych praw i równych obowiązków kobiet i mężczyzn (np. na etapie rekrutacji osób zaangażowanych do realizacji usług pod uwagę brane będą kryteria merytoryczne, jak wykształcenie, doświadczenie, kwalifikacje, a nie płeć osoby kandydującej; na etapie rekrutacji uczestników projektu brane będą pod uwagę formalne kryteria kwalifikujące, a w następnej kolejności kryteria preferencyjne, zgodne z regulaminem projektu, a nie płeć potencjalnego uczestnika).
Zapisy projektu są zgodne ze: Szczegółowym Opisem Priorytetów FEŁ2027 (aktualnym na dzień ogłaszania naboru, w zakresie typów beneficjentów oraz typów projektów w ramach Działania, których dotyczy nabór); z Kartą Praw Podst. Unii Europejskiej z dnia 7 czerwca 2016 r.; z Konwencją o Prawach Osób Niepełnosprawnych, sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. Zakładane w projekcie wsparcie dla usług opiekuńczych i asystenckich prowadzi każdorazowo do zwiększenia miejsc świadczenia usług w społeczności lokalnej oraz liczby osób objętych tymi usługami przez beneficjenta i partnera w stosunku do danych z roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie projektu.
Zakładane w projekcie wsparcie nie spowoduje zmniejszenia dotychczasowego finansowania usług opiekuńczych przez beneficjenta i partnera oraz zastąpienia przez beneficjenta i partnera usług opiekuńczych ze środków innych niż europejskie.