Bariery techniczne
O dofinansowanie ze środków PFRON na likwidację barier technicznych mogą ubiegać się osoby fizyczne, które spełniają następujące warunki:
- posiadają orzeczenie o grupie inwalidzkiej, stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie o niezdolności do pracy w przypadku osób dorosłych bądź orzeczenie o niepełnosprawności w przypadku dzieci do lat 16, a rodzaj niepełnosprawności potwierdzony aktualnym zaświadczeniem lekarskim (jeśli nie jest określony w orzeczeniu) wymaga likwidacji barier technicznych,
- osoby niepełnosprawne, jeżeli jest to uzasadnione potrzebami wynikającymi z niepełnosprawności,
- są właścicielami nieruchomości lub użytkownikami wieczystymi albo uzyskały zgodę właściciela budynku mieszkalnego lub lokalu, w którym stale zamieszkują – jeśli taka zgoda jest wymagana.
Dofinansowanie ze środków PFRON nie przysługuje jeżeli:
a) osoba niepełnosprawna ubiegająca się o dofinansowanie była w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku stroną umowy zawartej z PFRON i rozwiązanej z przyczyn lezących po stronie wnioskodawcy,
b) osoba niepełnosprawna w ciągu trzech lat przed złożeniem wniosku uzyskała odpowiednio na ten cel dofinansowanie ze środków PFRON.
Dofinansowanie do zakupu urządzeń, materiałów, robót lub innych czynności, z zakresu likwidacji barier technicznych następuje na pisemny wniosek złożony w PCPR w Łasku.
Osoba niepełnosprawna może złożyć wniosek o dofinansowanie ze środków PFRON do zakupu urządzeń z zakresu likwidacji barier technicznych w ciągu całego roku.
Wniosek w imieniu osoby niepełnosprawnej może złożyć przedstawiciel ustawowy, prawny opiekun ustanowiony postanowieniem sadu lub pełnomocnik ustanowiony notarialnie.
Do wniosku należy dołączyć:
- kopię orzeczenia o niepełnosprawności lub jego odpowiednik,
- kopie orzeczeń o niepełnosprawności osób mieszkających wspólnie z Wnioskodawcą w przypadku takich osób,
- aktualne zaświadczenie lekarskie zawierające informację o rodzaju niepełnosprawności jeśli rodzaj niepełnosprawności nie jest określony w orzeczeniu,
- zaświadczenie kierownika powiatowego urzędu pracy o statusie zawodowym w przypadku bezrobotnego lub poszukującego pracy,
- postanowienie sądu o ustanowieniu opiekuna – w przypadku osoby niepełnosprawnej ubezwłasnowolnionej,
- zaświadczenie/oświadczenie o wysokości dochodu wnioskodawcy i osób prowadzących wspólne gospodarstwo domowe z wnioskodawcą z ostatniego miesiąca przed złożeniem wniosku,
- poświadczenie stałego zamieszkania w lokalu, w którym ma nastąpić likwidacja barier technicznych,
- zgoda właściciela budynku mieszkalnego/lokalu w koniecznych przypadkach, w którym Wnioskodawca stale zamieszkuje.
Druk wniosku o dofinansowanie likwidacji barier technicznych
można pobrać w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Łasku
lub w zakładce "Dokumenty do pobrania"